تم تم ہو اور میں میں ہوں۔



تم تم ہو اور میں میں ہوں۔

خلافت راشدہ کے بعد دو عظیم عرب سلطنتیں وجود میں آئیں۔ ایک عباسی خاندان اور دوسرا اموی خاندان۔ عباسی رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے چچا عباس کی اولاد تھے۔ عباسیوں نے 5 صدیوں تک حکومت کی۔ ثقافت، تعلیم، اثر و رسوخ، اختیار ہر پہلو سے کہہ سکتے ہیں کہ ان کے دور حکومت میں اسلامی تہذیب اپنے عروج پر پہنچی۔

 

ہارون الرشید کا شمار عباسی خاندان کے طاقتور ترین حکمرانوں میں ہوتا ہے۔ اس کی بادشاہی کی وسعت کا اندازہ ایک واقعہ سے لگایا جا سکتا ہے۔ بتایا جاتا ہے کہ ایک موقع پر دارالحکومت میں خشک سالی تھی۔ ایک دن ہارون الرحید اپنے محل کی چھت پر ٹہل رہا تھا کہ اس نے دیکھا کہ آسمان سرمئی ہونے لگا ہے جس سے اندازہ ہوتا ہے کہ بارش ہو گی لیکن بادل بارش برسائے بغیر وہاں سے گزر گئے۔ ہارون الرشید نے بادلوں کی طرف دیکھا اور کہا کہ تم جہاں بھی ڈالو گے، تمہاری پیداوار کا ٹیکس آخرکار میرے پاس آئے گا۔

 

ہارون الرشید اپنی ذاتی زندگی میں بہت متقی انسان تھے۔ ان کی ایک دعا درج ذیل ہے:

اے میرے رب، تو ہی تو ہے اور میں ہوں، میں گناہ پر بار بار گناہ کرتا ہوں، اور تو نے بار بار معاف کیا، اس لیے مجھے معاف فرما۔

اس دنیا کی ساری شکر گزاری اللہ کی ہے۔ اس کے سامنے کسی بھی وجود کی کوئی قدر نہیں۔ یہ اس کی خیرات ہے جس پر لوگ کوشش کر رہے ہیں۔ یہ اس کی فراہم کردہ پناہ گاہ ہے جس میں ہم سب رہ رہے ہیں۔ اگر انسان اس حقیقت کو یاد کر لے تو صرف اللہ تعالیٰ اس کی خواہشات اور خوف کا مرکز بن جاتا ہے۔ تب وہ سب سے بڑھ کر صرف اللہ سے محبت کرے گا اور اللہ کے سوا کسی سے نہیں ڈرے گا۔ انسانی نفسیات پر غور کیا جائے تو انسان سے غلطی ہو سکتی ہے لیکن یہ غلطی کبھی اضطراب میں نہیں بدلے گی۔

 

اگر کوئی شخص اپنے خدا کے حضور اپنے قد کا ادراک کر لے اور اپنے رب کی عظمت کو سمجھ لے تو بادشاہ بن کر بھی گمراہ نہیں ہو گا۔ لیکن اگر یہ احساس مر جائے تو عام آدمی بھی اپنے آپ کو فرعون سمجھے گا۔

 

  

ایک تبصرہ شائع کریں

comments (0)

جدید تر اس سے پرانی

پیروکاران